Υποχρεωτικά Μαθήματα
Υποχρεωτικό
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα έχει ως στόχο να παρουσιάσει στους φοιτητές τις βασικές αρχές και τεχνικές των αλγορίθμων, και δομών δεδομένων, με έμφαση σε πραγματικά προβλήματα.
Οι φοιτητές:
- Καταλαβαίνουν πώς χρησιμοποιούνται αλγόριθμοι και δομές δεδομένων για την επίλυση πραγματικών προβλημάτων.
- Μαθαίνουν να λαμβάνουν υπόψη τους τους παράγοντες που υπεισέρχονται στην επίλυση υπολογιστικών προβλημάτων.
- Έρχονται σε επαφή με βασικές αρχές πολυπλοκότητας της αλγοριθμικής σχεδίασης.
- Μαθαίνουν τεχνικές που χρησιμοποιούνται στην επίλυση προβλημάτων μεγάλου όγκου δεδομένων, σε διαφορετικά πεδία εφαρμογής.
Γενικές Ικανότητες
Οι γενικές ικανότητες που θα πρέπει να έχει αποκτήσει ο φοιτητής/φοιτήτρια και στις οποίες αποσκοπεί το μάθημα είναι:
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Μετατροπή της θεωρίας σε πράξη
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σύντομη Περιγραφή Μαθήματος: O σκοπός του μαθήματος είναι η απόκτηση γνώσεων για την σχεδίαση και ανάλυση αλγορίθμων και την επίλυση προβλημάτων χρησιμοποιώντας δομές δεδομένων.
Τίτλος ενότητας
Βιβλιογραφία
Σύνδεσμος παρουσίασης
- Εισαγωγή
- Στοίβες, ουρές, λίστες
- Δένδρα
- Σύνολα
- Λεξικά
- Υλοποίηση Λεξικών με Ισοζυγισμένα Δέντρα
- Κατακερματισμός
- Ουρές Προτεραιότητας
- Ταξινόμηση
- Γράφοι
- Πολυπλοκότητα
- Τεχνικές σχεδίασης στην πράξη
- Στρατηγικές επίλυσης στην πράξη
Τρόποι αξιολόγησης φοιτητή:
Πρόταση 1
Εργασία
Πρόταση 2
Τελική εξέταση
Η αρίθμηση αναφέρεται στην αντίστοιχη εβδομάδα του μαθήματος.
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ.
Π.χ. Πρόσωπο με πρόσωπο
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Επικοινωνία με φοιτητές μέσω email, eclass, PC, Video Projector, Διαδραστικός Πίνακας, Ανάρτηση του εκπαιδευτικού υλικού και των διαλέξεων στην πλατφόρμα eclass
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις
39
Αυτοτελής Μελέτη
111
Σύνολο μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)
150
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου (Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης & Ανάπτυξης) 100%
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Βιβλίο [68370088]: Ανάλυση και Σχεδίαση Αλγορίθμων, 3η Έκδοση, Levitin Anavy
- Βιβλίο [23101]: Εισαγωγή στις δομές δεδομένων και στους αλγόριθμους, Παπουτσής Ιωάννης, 2020
- Βιβλίο [13898]: ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ, JON KLEINBERG, EVA TARDOS
- Βιβλίο [86193640]: Η ΑΛΓΟΡΙΘΜΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ, BRIAN CHRISTIAN, TOM GRIFFITHS
- Βιβλίο [94645286]: Hello World: Άνθρωπος στην Εποχή του Αλγόριθμου, Fry Hannah
- Βιβλίο [59367744]: Αλγόριθμοι: Σύγχρονες προσεγγίσεις, Edmonds Jeff
-
J.V. Guttag, Υπολογισμοί και προγραμματισμός με την Python, Εκδόσεις Κλειδάριθμος
-
T.H. Cormen, C.E. Leiserson, R.L. Rivest, C. Stein, Εισαγωγή στους αλγορίθμους, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, 3η Έκδοση, 2016, ΚΩΔΙΚΟΣ ΕΥΔΟΞΟΥ: 59359780

