Οργανωσιακή Συμπεριφορά και Ηγεσία

Κωδικός μαθήματος
DΕΤ 371
Μονάδες ECTS
6
Εξάμηνο
Εξάμηνο Β
Κατηγορία μαθήματος
Περιγραφή μαθήματος
  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να γνωρίζει:

  • Τις στάσεις στο χώρο εργασίας και την εργασιακή ικανοποίηση
  •  Το ρόλο των Συναισθημάτων και των διαθέσεων στο χώρο εργασίας
  • Τον ρόλο της Προσωπικότητας, της αντίληψης και των αξιών στο χώρο εργασίας
  •  Την εφαρμογή της Παρακίνησης στο χώρο εργασίας
  • Τις βασικές έννοιες της συμπεριφοράς των ομάδων εργασίας
  • Τις βασικές έννοιες των Συγκρούσεων στο χώρο εργασίας και των διαπραγματεύσεων
  • Το ρόλο της Οργανωσιακής κουλτούρας στο χώρο εργασίας
  •  Την εφαρμογή της Οργανωσιακής αλλαγής και τη διαχείριση άγχους

Γενικές Ικανότητες

  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Ομαδική εργασία
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη Εργασία
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το μάθημα αποσκοπεί στη βελτίωση της αποδοτικότητας των οργανισμών μελετώντας την επίδραση που έχουν άτομα, ομάδες και δομές στις συμπεριφορές που εκδηλώνονται μέσα σε μία επιχείρησης ή ένα οργανισμό.  Η θεματολογία καλύπτει τις αρχές και θεωρίες που διέπουν τη συμπεριφορά του ατόμου και των ομάδων, καθώς και την αλληλεπίδρασή τους στη δομή και στην ανάπτυξη του οργανισμού. 

 

Τίτλος ενότητας

Βιβλιογραφία

Σύνδεσμος παρουσίασης

  1. Το γνωστικό αντικείμενο της Οργανωσιακής Συμπεριφοράς. 

Βακόλα, Μ. & Νικολάου, Ι. (2019). Οργανωσιακή Ψυχολογία και Συμπεριφορά. Αθήνα: Rosili

eclass.uop.gr

  1. Ψυχολογία των ατομικών διαφορών και ψυχομετρική αξιολόγηση

Βακόλα, Μ. & Νικολάου, Ι. (2019). Οργανωσιακή Ψυχολογία και Συμπεριφορά. Αθήνα: Rosili

eclass.uop.gr

  1. Αντίληψη και στερεότυπα στον εργασιακό χώρο,

Βακόλα, Μ. & Νικολάου, Ι. (2019). Οργανωσιακή Ψυχολογία και Συμπεριφορά. Αθήνα: Rosili

eclass.uop.gr

  1. Η παρακίνηση στο σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον

Βακόλα, Μ. & Νικολάου, Ι. (2019). Οργανωσιακή Ψυχολογία και Συμπεριφορά. Αθήνα: Rosili

eclass.uop.gr

  1. Εργασιακές στάσεις – θετικές και αρνητικές συμπεριφορές στην εργασία

Βακόλα, Μ. & Νικολάου, Ι. (2019). Οργανωσιακή Ψυχολογία και Συμπεριφορά. Αθήνα: Rosili

eclass.uop.gr

  1. Αγχος και επαγγελματική εξουθένωση στον εργασιακό χώρο 

Βακόλα, Μ. & Νικολάου, Ι. (2019). Οργανωσιακή Ψυχολογία και Συμπεριφορά. Αθήνα: Rosili

eclass.uop.gr

  1. Θεωρίες μάθησης: Πρακτικές εφαρμογές στην εκπαίδευση και την ανάπτυξη των εργαζομένων

Βακόλα, Μ. & Νικολάου, Ι. (2019). Οργανωσιακή Ψυχολογία και Συμπεριφορά. Αθήνα: Rosili

eclass.uop.gr

  1. Δυναμική των ομάδων στον εργασιακό χώρο. Αποτελεσματική επικοινωνία και διαχείριση συγκρούσεων

Βακόλα, Μ. & Νικολάου, Ι. (2019). Οργανωσιακή Ψυχολογία και Συμπεριφορά. Αθήνα: Rosili

eclass.uop.gr

  1. Ηγεσία – Θεωρίες και πρακτικές Ι

Βακόλα, Μ. & Νικολάου, Ι. (2019). Οργανωσιακή Ψυχολογία και Συμπεριφορά. Αθήνα: Rosili

eclass.uop.gr

  1. Ηγεσία – Θεωρίες και πρακτικές ΙΙ

Βακόλα, Μ. & Νικολάου, Ι. (2019). Οργανωσιακή Ψυχολογία και Συμπεριφορά. Αθήνα: Rosili

eclass.uop.gr

  1. Διαχείριση της αλλαγής στον εργασιακό χώρο και ο ρόλος της οργανωσιακής κουλτούρας 

Βακόλα, Μ. & Νικολάου, Ι. (2019). Οργανωσιακή Ψυχολογία και Συμπεριφορά. Αθήνα: Rosili

eclass.uop.gr

  1. Προσέλκυση και επιλογή ανθρώπινου δυναμικού

Βακόλα, Μ. & Νικολάου, Ι. (2019). Οργανωσιακή Ψυχολογία και Συμπεριφορά. Αθήνα: Rosili

eclass.uop.gr

  1. Καριέρα κα ανάπτυξη σταδιοδρομίας

Βακόλα, Μ. & Νικολάου, Ι. (2019). Οργανωσιακή Ψυχολογία και Συμπεριφορά. Αθήνα: Rosili

eclass.uop.gr

Τρόποι αξιολόγησης φοιτητή:

 

Ομαδική εργασία (30%)

 

Τελική εξέταση (70%)

Η αρίθμηση αναφέρεται στην αντίστοιχη εβδομάδα του μαθήματος.

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ.

 

  • Πρόσωπο με πρόσωπο (Διαλέξεις στην αίθουσα)
  • Συζήτηση με τους φοιτητές-τριες χρησιμοποιώντας τη Σωκρατική μέθοδο
  • Παρουσίαση Μελετών Περίπτωσης (case Studies)
  • Παρουσίαση επιστημονικών άρθρων και μελετών που σχετίζονται με το αντικείμενο διδασκαλίας
  • Εκπόνηση μικρών ομαδικών ή ατομικών εργασιών μέσα στην αίθουσα 

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

  • Η επικοινωνία με τους φοιτητές-τριες πραγματοποιείται μέσω email και μέσω της πλατφόρμας του eclass όπου επίσης γίνεται χρήση του forum για ενημέρωση των φοιτητών-τριων
  • Το εκπαιδευτικό υλικό του μαθήματος (οι διαφάνειες καθώς και σημειώσεις των παραδόσεων) προσφέρονται σε ηλεκτρονική μορφή στους φοιτητές-τριες μέσω της πλατφόρμας του eclass.
  • H διδασκαλία των μαθημάτων πραγματοποιείται μέσω 

    Laptop και Video Projector.

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

 

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις (13 βδομάδες διδασκαλίας με 3 ώρες ανα βδομάδα)

39 ώρες (1,56 ECTS)

Ομαδική εργασία

34 ώρες (1,36 ECTS)

Αυτοτελής Μελέτη

75 ώρες (3 ECTS)

Τελικές εξετάσεις

2 ώρες (0,08 ECTS)

Σύνολο μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

150 ώρες (6 ECTS)

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ 

 

 

  1. Aξιολόγηση της Ομαδικής Εργασίας με παρουσίαση (30% της συνολικής βαθμολογίας)

 

  1. Εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου (Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης & Ανάπτυξης) (70% της συνολικής βαθμολογίας)
  2. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

 

Βακόλα, Μ. & Νικολάου, Ι. (2019). Οργανωσιακή Ψυχολογία και Συμπεριφορά. Αθήνα: Rosili

 

Robbins, P.S. & Judge, A.T. (2018). Οργανωσιακή Συμπεριφορά: Βασικές έννοιες και σύγχρονες προσεγγίσεις. Αθήνα: Κριτική.