Υποχρεωτικά Μαθήματα
Υποχρεωτικό
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να γνωρίζει:
- Τις βασικές διοικητικές λειτουργίες της επιχείρησης
- Τις βασικές θεωρίες της Ηγεσίας και της Παρακίνησης του ανθρώπινου δυναμικού
- Τις βασικές έννοιες της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας
- Τις βασικές έννοιες της Διοίκησης του ανθρώπινου δυναμικού
- Τις βασικές έννοιες της Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας
- Τις βασικές έννοιες του Μάνατζμεντ της Γνώσης και της Πληροφορίας
- Τις βασικές έννοιες του Μάνατζμεντ του Δημόσιου Τομέα και του Παγκοσμίου Μάνατζμεντ
Γενικές Ικανότητες
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Ομαδική εργασία
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη Εργασία
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Το μάθημα αποσκοπεί στην κατανόηση της φύσης και της χρησιμότητας της Διοίκησης - Μάνατζμεντ στους σύγχρονους οργανισμούς και επιχειρήσεις. H δομή του μαθήματος περιστρέφεται γύρω από την ανάλυση των αρχών που διέπουν τις βασικές διοικητικές λειτουργίες, δηλαδή το σχεδιασμό, την οργάνωση, τη στελέχωση, την καθοδήγηση και τον έλεγχο. Εξετάζονται επίσης οι πιέσεις που ασκούνται πάνω στη διοίκηση από δυνάμεις του εσωτερικού και του εξωτερικού περιβάλλοντος στα οποία δραστηριοποιούνται οι επιχειρήσεις. Στόχος του μαθήματος αποτελεί η κατανόηση των βασικών αρχών και τεχνικών της επιστήμης της Διοίκησης - Μάνατζμεντ με απώτερο στόχο τη βελτίωση της παραγωγικότητας, ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών, της αποτελεσματικότητάς τους και γενικότερα της ανταγωνιστικότητάς τους.
Τίτλος ενότητας
Βιβλιογραφία
Σύνδεσμος παρουσίασης
- Το περιβάλλον της επιχείρησης, οι βασικές λειτουργίες του Μάνατζμεντ, και η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη
Τζωρτζάκης, Κ. (2019). Οργάνωση και Διοίκηση: Το Μάνατζμεντ της νέας εποχής. Αθήνα: Rosili
eclass.uop.gr
- Προγραμματισμός και λήψη αποφάσεων
Τζωρτζάκης, Κ. (2019). Οργάνωση και Διοίκηση: Το Μάνατζμεντ της νέας εποχής. Αθήνα: Rosili
eclass.uop.gr
- Θεμελιώδεις αρχές της Οργάνωσης
Τζωρτζάκης, Κ. (2019). Οργάνωση και Διοίκηση: Το Μάνατζμεντ της νέας εποχής. Αθήνα: Rosili
eclass.uop.gr
- Στελέχωση της επιχείρησης, Εκπαίδευση και Ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού, Αξιολόγηση του ανθρώπινου δυναμικού
Τζωρτζάκης, Κ. (2019). Οργάνωση και Διοίκηση: Το Μάνατζμεντ της νέας εποχής. Αθήνα: Rosili
eclass.uop.gr
- Επικοινωνία
Τζωρτζάκης, Κ. (2019). Οργάνωση και Διοίκηση: Το Μάνατζμεντ της νέας εποχής. Αθήνα: Rosili
eclass.uop.gr
- Παρακίνηση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Τζωρτζάκης, Κ. (2019). Οργάνωση και Διοίκηση: Το Μάνατζμεντ της νέας εποχής. Αθήνα: Rosili
eclass.uop.gr
- Ηγεσία
Τζωρτζάκης, Κ. (2019). Οργάνωση και Διοίκηση: Το Μάνατζμεντ της νέας εποχής. Αθήνα: Rosili
eclass.uop.gr
- Έλεγχος
Τζωρτζάκης, Κ. (2019). Οργάνωση και Διοίκηση: Το Μάνατζμεντ της νέας εποχής. Αθήνα: Rosili
eclass.uop.gr
- Μάνατζμεντ Πληροφοριών και Γνώσης
Τζωρτζάκης, Κ. (2019). Οργάνωση και Διοίκηση: Το Μάνατζμεντ της νέας εποχής. Αθήνα: Rosili
eclass.uop.gr
- Μάνατζμεντ Ολικής Ποιότητας
Τζωρτζάκης, Κ. (2019). Οργάνωση και Διοίκηση: Το Μάνατζμεντ της νέας εποχής. Αθήνα: Rosili
eclass.uop.gr
- Το Μάνατζμεντ του Δημόσιου Τομέα
Τζωρτζάκης, Κ. (2019). Οργάνωση και Διοίκηση: Το Μάνατζμεντ της νέας εποχής. Αθήνα: Rosili
eclass.uop.gr
- Παγκόσμιο Μάνατζμεντ
Τζωρτζάκης, Κ. (2019). Οργάνωση και Διοίκηση: Το Μάνατζμεντ της νέας εποχής. Αθήνα: Rosili
eclass.uop.gr
- Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία
Τζωρτζάκης, Κ. (2019). Οργάνωση και Διοίκηση: Το Μάνατζμεντ της νέας εποχής. Αθήνα: Rosili
eclass.uop.gr
Τρόποι αξιολόγησης φοιτητή:
Ομαδική εργασία (30%)
Τελική εξέταση (70%)
Η αρίθμηση αναφέρεται στην αντίστοιχη εβδομάδα του μαθήματος.
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ.
- Πρόσωπο με πρόσωπο (Διαλέξεις στην αίθουσα)
- Συζήτηση με τους φοιτητές-τριες χρησιμοποιώντας τη Σωκρατική μέθοδο
- Παρουσίαση Μελετών Περίπτωσης (case Studies)
- Παρουσίαση επιστημονικών άρθρων και μελετών που σχετίζονται με το αντικείμενο διδασκαλίας
- Εκπόνηση μικρών ομαδικών ή ατομικών εργασιών μέσα στην αίθουσα
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
- Η επικοινωνία με τους φοιτητές-τριες πραγματοποιείται μέσω email και μέσω της πλατφόρμας του eclass όπου επίσης γίνεται χρήση του forum για ενημέρωση των φοιτητών-τριων
- Το εκπαιδευτικό υλικό του μαθήματος (οι διαφάνειες καθώς και σημειώσεις των παραδόσεων) προσφέρονται σε ηλεκτρονική μορφή στους φοιτητές-τριες μέσω της πλατφόρμας του eclass.
-
H διδασκαλία των μαθημάτων πραγματοποιείται μέσω
Laptop και Video Projector.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις (13 βδομάδες διδασκαλίας με 3 ώρες ανα βδομάδα)
39 ώρες (1,56 ECTS)
Ομαδική εργασία
34 ώρες (1,36 ECTS)
Αυτοτελής Μελέτη
75 ώρες (3 ECTS)
Τελικές εξετάσεις
2 ώρες (0,08 ECTS)
Σύνολο μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)
150 ώρες (6 ECTS)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
- Aξιολόγηση της Ομαδικής Εργασίας με παρουσίαση (30% της συνολικής βαθμολογίας)
- Εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου (Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης & Ανάπτυξης) (70% της συνολικής βαθμολογίας)
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Τζωρτζάκης, Κ. (2019). Οργάνωση και Διοίκηση: Το Μάνατζμεντ της νέας εποχής. Αθήνα: Rosili.
Robbins, P.S., Coulter, M. & Decenzo, A. D. (2017). Διοίκηση Επιχειρήσεων. Αθήνα: Κριτική.
Μπουραντάς, Δ. (2015). Εισαγωγή στη Διοίκηση Επιχειρήσεων. Αθήνα: Μπένου.

