Εισαγωγή στο Marketing

Κωδικός μαθήματος
DET102
Μονάδες ECTS
6
Εξάμηνο
Εξάμηνο Α
Κατηγορία μαθήματος
Διδάσκων καθηγητής
  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α 

  • Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης
  • Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β
  • Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων
  • Το μάθημα «Εισαγωγή στο Marketing», εισάγει τους φοιτητές στις βασικές λειτουργίες του Marketing και ταυτόχρονα τους βοηθά να αποκτήσουν το γνωστικό επίπεδο έρευνας αγοράς. Ένα επίπεδο που θα τους επιτρέψει εξερχόμενοι στην αγορά εργασίας να μπορούν να προσδιορίζουν και να διατυπώνουν επακριβώς το πρόβλημα, να σχεδιάζουν την ερευνητική δουλειά προσδιορίζοντας τις πηγές πληροφόρησης, να σχεδιάζουν τη μέθοδο συλλογής των στοιχείων, να σχεδιάζουν το δείγμα και να συλλέγουν τα απαραίτητα στοιχεία, να έχουν τη δυνατότητα να αναλύουν και να ερμηνεύουν τα στοιχεία, να βγάζουν αποτελέσματα, να καταλήγουν σε συμπεράσματα, να συντάσσουν εκθέσεις και να λαμβάνουν σωστές αποφάσεις για μονάδες παροχής υπηρεσιών υγείας και για κάθε συναφή προς το γνωστικό επίπεδο χώρο.

  • Με την ολοκλήρωση του μαθήματος  οι φοιτητές θα είναι σε θέση να γνωρίζουν τις αρχές Marketing, τα πεδία που αυτές βρίσκουν εφαρμογή, τις μεθόδους ανάλυσης του στρατηγικού σχεδιασμού, τους μηχανισμούς ελέγχου ποιότητας, τον τρόπο αξιολόγησης και διατήρησης πελατών, τα καταναλωτικά πρότυπα συμπεριφοράς και τον τρόπο λήψης αποφάσεων ώστε να αποκτήσουν την ικανότητα επίλυσης σύνθετων προβλημάτων στον χώρο παροχής υπηρεσιών και σε κάθε συναφή προς το γνωστικό επίπεδο χώρο και ως επιτελικά στελέχη να προγραμματίζουν και να οργανώνουν με κριτική επίγνωση και με βάση τις αρχές του στρατηγικού Marketing τις μονάδες που θα κλιθούν να υπηρετήσουν.

  • Να μπορούν οι φοιτητές να αναλύουν με συγκεκριμένες μεθόδους ανάλυσης τις δυνάμεις, τις αδυναμίες, τις ευκαιρίες και τις απειλές της μονάδας παροχής υπηρεσιών υγείας που θα κλιθούν να υπηρετήσουν από θέση ευθύνης, να γνωρίζουν επακριβώς το μικροπεριβάλλον και το μακροπεριβάλλον, να μπορούν να παρεμβαίνουν αποτελεσματικά στην επιμήκυνση του κύκλου ζωής μιας μονάδας παροχής υπηρεσιών και τέλος να είναι ευαισθητοποιημένοι στις κοινωνικές και ηθικές ευθύνες που συνδέονται με την εφαρμογή των γνώσεων που αποκτήθηκαν στο μάθημα «Εισαγωγή στο Marketing».

  • Γνωρίζοντας οι φοιτητές τις στρατηγικές Marketing, τις αρχές που διέπουν τον προγραμματισμό και την οργάνωση Marketing καθώς και τα επιμέρους εργαλεία προσέγγισης, ανάλυσης, ερμηνείας και αξιολόγησης ενός προβλήματος ή μιας κατάστασης να έχουν την ικανότητα και δεξιότητα να διαχειρίζονται πολύπλοκα και σύνθετα προβλήματα καθώς και κρίσεις. Να καταλήγουν σε κατάλληλες και βιώσιμες αποφάσεις και να είναι σε θέση να κοινοποιούν με σαφήνεια και καθαρότητα τα συμπεράσματά τους και τις αποφάσεις τους. 

  • Τέλος, κλείνοντας ο συγκεκριμένος κύκλος σπουδών στο μάθημα «Εισαγωγή στο  Marketing» οι φοιτητές να έχουν κατακτήσει ένα γνωστικό επίπεδο που θα τους επιτρέπει να συνεχίσουν σε υψηλότερο γνωστικό επίπεδο τις σπουδές τους. 

     

 

 

Γενικές Ικανότητες

Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών 

Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις 

Λήψη αποφάσεων 

Αυτόνομη εργασία 

Ομαδική εργασία 

Εργασία σε διεθνές περιβάλλον 

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον 

Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών 

Σχεδιασμός και διαχείριση έργων 

Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα 

Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον 

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου 

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής 

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

……

Άλλες…

…….

 

 

Το μάθημα «Εισαγωγή στο Marketing» μεταξύ των άλλων αποσκοπεί:

  • Στην αναζήτηση, ανάλυση και σύνδεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Στην προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Στη λήψη αποφάσεων
  • Στην παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

 

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
  • Marketing-Εισαγωγή
  • Περιβάλλον και Έρευνα Αγοράς
  • Έρευνα Marketing
  • Συμπεριφορά Καταναλωτή
  • Τμηματοποίηση
  • Προϊόν
  • Διανομή
  • Προώθηση
  • Τιμολόγηση
  • Σχέδιο Marketing

 

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Πρόσωπο με πρόσωπο,

Παρουσίαση Μελετών Περίπτωσης (case Studies)

Παρουσίαση επιστημονικών άρθρων και μελετών που σχετίζονται με το αντικείμενο διδασκαλίας

Εκπόνηση μικρών ομαδικών ή ατομικών εργασιών μέσα στην αίθουσα 

 

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Επικοινωνία με φοιτητές μέσω email, eclass, PC, Video Projector. Παρουσιάσεις Powerpoint Ανάρτηση του εκπαιδευτικού υλικού και των διαλέξεων στην πλατφόρμα eclass

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.

 

Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS

 

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

39

Αυτοτελής μελέτη

Ομαδική εργασία

Εξετάσεις

75

34

2

Σύνολο μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

150 (6 ECTS)

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ 

Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

 

Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική  ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

 

Αναφέρονται  ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

 

1.      Aξιολόγηση της Ομαδικής Εργασίας με παρουσίαση (30% της συνολικής βαθμολογίας)

 

2. Εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου (Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης & Ανάπτυξης) (70% της συνολικής βαθμολογίας)

 

 

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία :

 

  • Marketing: Μια Στρατηγική Προσέγγιση, Perreault W. 

  • Εισαγωγή στο μάρκετινγκ, Μάλλιαρης Πέτρος Γ. 

  • Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ, Πασχαλούδης Δημήτριος

  • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ - Περιλαμβάνει και Digital Μάρκετινγκ, Κωνσταντίνος Τζωρτζάκης, 

 

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • Journal of Marketing Education

  • Journal of Marketing Communications

  • Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice 

  • Business Horizons

  • Pearson Education

  • Journal of Business Research